
СРЕДА, 22. АПРИЛ У 19:00
изложба фотографија
„Људи велики део живота проведу у превозу између две станице. Тај део њиховог живљења је међуживот. Прозор трамваја, аутобуса, тролејбуса сличан је зиду средњовековног манастира, уљаном платну, модерном филмском или телевизијском екрану. Са прозора зраче ликови слични фрескама, уљаним портретима или филмским звездама...
Изложба Међуживот јесте збирка портрета случајних путника београдских трамваја, аутобуса и тролејбуса, снимљених у свако доба дана, у одласку или повратку, у возилу или изван њега. Привлаче ме упечатљиви ликови који у себи носе карактер који је истовремено и личан и свеопшти. Портрети се сами собом бирају, макар трамвај јурио и у највећој брзини. Фотогеничност тих људи сама оставља траг на сензору мог дигиталног фотоапарата. Та лица заслужују да буду овековечена епски или лирски јер она нису само део пролазне данашњице, већ и истинске вечности.
Нису само људска лица главни предмет ове збирке, већ и околни предео кога чине оквир прозора или његов део, површина стакла, мрље од прашине, магла, капљице воде, пахуље снега, спољно и унутрашње светло, први, други и трећи план, чак и оно што се збива негде иза свега, па и одраз оног дела који се налази иза фотографа и његовог фотоапарата. Класичне портрете који се очекују у уводној фази збирке, који одишу статиком, у постепеном развоју, замењују покрет, ритам и брзина. Јасне и разумљиве облике замењују фотографије у којима претеже полуапстракција или пуна апстракција. Садржај се поступно ослобађа вишкова и прелази у минимализам, реална прича у визуелну поезију. Све фотографије могу стајати посебно, а све заједно чине збирку, која није коначна и која се може скраћивати или допуњавати.
Међуживот је само наизглед прелазно стање које траје од улазне до излазне станице, али је у својој суштини то пун и прави живот у коме човек живећи трпи своју пролазност.“ Д. Бабовић
Драган Бабовић (Ниш, 1954) фотографијом се бави више од 40 година. Учествовао је на преко 100 домаћих и међународних изложби. Добитник је бројних домаћих и међународних награда за фотографију. Фотографијом Живот је леп - Лифе is беаутифул, објављеној на насловној страни немачке књиге Инспиратион: Еин Буцх фüр Фотографен допринео је препознатљивости српске фотографије у свету.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |