ЧЕТВРТАК, 1. НОВЕМБАР У 19.00 ВЕЛИКА САЛА
ПРЕЗЕНТАЦИЈА - ЈАВНИ ЧАС СЦЕНСКОГ ПОКРЕТА
Проф. мр Марина Буквички представиће са студентима ИИ и ИИИ године глуме ФСУ - на коме предаје већ седам година, један свој час сценског покрета и јединствени систем рада са младим глумцима који садржи најважније елементе Мејерхољдове биомеханике, коју је 2008. године магистрирала на ФДУ и успешно применила у систем класичне школе глуме повезавши је са техником гласа и сценским говором као најважнијим предметима глумачког одсека.
Како је биомеханика јако мало заступљена на овим просторима - посебно систем обуке младих глумаца кроз вежбе са штаповима, овом приликом ће бити презентован један од најзанимљивијих, али и најтежих, сегмената биомеханичког тренинга са употребом штапова, који се до сада показао као најбољи, а који се проводи како индивидуално тако и у пару.
Овај начин употребе штапа у физичком тренингу не тиче се само, како се то иначе мисли, пуког баланса већ оживљавања читавог тела, посебно руку (шаке, прстију), спознаје наших личних физичких могућности, фокуса и концентрације, потом освешћавања говорног апарата (посебно код оних студената који имају проблем са импостацијом и спознајом својих гласовних могућности), регулише повезаност са партнером, спознају онога шта заправо говоримо, а самим тим ослобађа глумца од беспотребне драмске театралности и на крају онога што је негде студентима и најбитније - давање себи на времену (отклањање беспотребног брзања на сцени и паралелних покрета) као и превазилажење страхова од изложености, страхова од ауторитета и чувеног синдрома „одобравања“ и „неодобравања“. Овим вежбама студент глуме спознаје право значење радње на сцени и јача своје самопоуздање које је најнеопходније у овом уметничком позиву. Свој рад и иновације у образовању младих глумаца мр Марина Буквички већ неколико последњих година успешно презентује кроз креативне биомеханчке радионице на Конференцији драмагогије у Београду (БАЗААРТ).
На основу досадашњег рада настала је и књига под називом „Биомеханика у савременом театру“ у којој је осим најбитнијих ствари о појму биомеханике као науке и читаве једне филозофије - представљен и рад који ће бити презентован на јавном часу.