logo skc

ЗАШТО ДОКУМЕНТУЈЕМО СТВАРНОСТ?
УТОРАК, 28. МАЈ У 19.00 МАЛА САЛА
Гордан Николић - Ретроспективна изложба
ПЕТАК, 10. МАЈ У 19.00 (ТРАЈЕ ДО 28. МАЈА)
JULYEN HAMILTON „KOAN“
ЧЕТВРТАК, 23. МАЈ У 19.00 ВЕЛИКА САЛА
КОНКУРС МЕЂУНАРОДНОГ САЛОНА СТРИПА 2024.
21. МЕЂУНАРОДНИ САЛОН СТРИПА СРЕЋНА ГАЛЕРИЈА СКЦ БЕОГРАД 26 - 29. 9. 2024.

PSIHOANALIČKE TEORIJE UMETNOSTI

c_1100_0_16777215_00_slike_18_04_alinejin_filmforum_24_april_1.jpg

 

UTORAK, 24. APRIL U 20.00

MALA SALA

ALINEJIN VIDEO KURS TEORIJE UMETNOSTI U PRAKSI
Druga epizoda:  PSIHOANALIČKE TEORIJE UMETNOSTI
učesnici: Simona Ognjanović i Stevan Vuković
„A sada priznanje, koje ćete morati da prihvatite sa tolerancijom! Iako sam izložen velikom broju stavova koji me uveravaju da vi i vaši prijatelji prikazujute moje istraživanje, ja nisam u stanju da sam sebi razjasnim šta je to nadrealizam i šta on hoće. Možda ja nisam od takve sorte koja to može da razume, ja, koji sam toliko udaljen od umetnosti.” Ovo su reči Sigmunda Frojda, upućene Andre Bretonu u pismu od 26. decembra 1932. godine, poslatom više od deset godina nakon njihovog prvog, ne baš srdačnog susreta u njegovoj ordinaciji u Beču. Frojd je bio veoma oprezan prema bilo kakvoj vrsti primene psihoanalize u tumačenju umetničkih dela, te je verovatno to bio i jedan od ključnih razloga za njegovo distanciranje od jednog od svojih prvih učenika, Oto Ranka, autora prve psihoanalitičke studije o umetnosti, pod nazivom “Umetnik”, iz 1907. godine. Frojd je u pozitivnom kontekstu pominjao simbolističke slikare poput Arnolda Beklina, dok je posebno bio sumnjičav prema umetnosti dvadesetog veka, tako da su se, za svaki slučaj, njegove studije u tom polju zadržavale na umetnicima renesanse.  
Pa ipak, veoma brzo su u teoriji i istoriji umetnosti psihoanalitički pojmovi zauzeli vidno mesto, i za neke autore čak postali ključni za određenje toga šta je to umetničko delo. U ovom izdanju Alinejinog video kursa savremene umetnosti će se na primerima iz aktualne produkcije razmatrati smisao i relevatnost sledećih psihanalitičkih određenja umetnosti: • Umetnost kao sublimacija (Sigmund Frojd) • Umetnost kao reparacija (Melani Klajn) • Umetnost kao uživanje (Žak Lakan) • Umetnost kao transgresija (Julija Kristeva) • Umetnost kao subverzija (Rožika Parker)

gallery1 gallery1 gallery1

Pin It
© 2023 SKC Beograd

Please publish modules in offcanvas position.

Studentski kulturni centar - Kralja Milana 48, Beograd

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account