ПОНЕДЕЉАК 11. ФЕБРУАР У 18.30 ГАЛЕРИЈА СКЦ НОВИ БЕОГРАД
предавање;
говори: Милош Маринковић, истраживач-приправник, Музиколошки институт САНУ
Распадом Југославије деведесетих година прошлог века, фестивал Југославенска музичка трибина/Трибина музичког стваралаштва Југославије (основан 1964. године у Опатији) престао је да постоји под тим именом. Међутим, ако је, с једне стране, ова смотра уметничке музичке продукције одражавала слом некадашње државе, с друге стране, пружила је нове перспективе које се вероватно у друкчијим друштвено-политичким условима не би реализовале. То се првенствено односи на утемељење међународне трибине композитора у Србији (1992), као својеврсног пандана трибини музичког стваралаштва Југославије, која је сходно политичким приликама у том тренутку већ носила нови назив - Глазбена трибина Опатија (касније Међународна глазбена трибина). С тим у вези, у фокусу овог истраживања јесте фестивалско представљање савремене музике најпре у вишенационалној Југославији, а затим, у битно измењеним друштвено-политичким констелацијама, у оквиру два њена дела – Републике Хрватске и Републике Србије.